3.12.14

Επικίνδυνη (νεοεποχίτικη;) απόφαση για κάθε παιδί! Τέλος το μολύβι και το τετράδιο, ταφόπλακα στην γραφή!


AΨΥΧΟΛΟΓΗΤΕΣ "ΠΑΤΕΝΤΕΣ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΡΥΝΗ ΦΙΛΑΝΔΙΑ, ΟΛΕΘΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ! ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ !!!


ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΝΟΣΗΡΕΣ..."ΠΑΤΕΝΤΕΣ", ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΙΝΑΙ ΣΥΧΝΟΤΑΤΑ "ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΕΣ"... Υποτίθεται πώς εδώ και πολλά χρόνια, το φιλανδικό 'μοντέλλο' των δημοσίων σχολείων, είναι ίσως το "καλύτερο", ή τουλάχιστον έτσι το αξιολογούσαν αρκετοί ειδικοί της εκπαιδεύσεως. Κάτι σαν ξεχωριστό σημείο αναφοράς και μάλλον "μιμήσεως"... Είναι όμως όντως έτσι;

Σαφέστατα λοιπόν, θα απαντήσουμε με ένα μ ε γ α λ ο π ρ ε π έ σ τ α τ ο    ' ό χ ι '! Τα όσα δημοσιεύθηκαν πρό ημερών στον Τύπο του Ελσίνκι, μας δημιούργησαν τεράστιους προβληματισμούς! 

Παρελθόν λοιπόν, θα αποτελούν απο το φθινόπωρο του 2016, για τους μαθητές των φιλανδικών σχολείων, το τετράδιο και το μολύβι!!! Δηλαδή, ούτε λίγο, ούτε πολύ, καταργούνται διά παντός, ο κλασσικός τρόπος εκπαιδεύσεως - εκμαθήσεως που όλοι γνωρίζαμε εδώ και εκατονταετίες, επειδή κάποιοι εγκέφαλοι "σκέφθηκαν" να προωθήσουν την απόλυτη "ψηφιοποίηση" σε κάθε επίπεδο!
Ήτοι τα παιδιά, να γράφουν αποκλειστικώς με ...πληκτρολόγια, σε όλες τις τάξεις του σχολείου! Διαβάζουμε απο την εφημερίδα 'Savon Sanomat', ότι η κυρία Μίνα Χαρμάνεν που εκπροσωπεί την Εθνική Επιτροπή Εκπαιδεύσεως, τόνισε με έμφαση πώς, "η ικανότης να πληκτρολογεί κανείς, είναι πολύ σημαντική για την χώρα. Πρόκειται για μία τεράστια πολιτιστική αλλαγή, αλλά η πληκτρολόγηση είναι πιό σχετική, με την καθημερινή ζωή"...
Οι αντιρρήσεις και οι εντονότατες αρνήσεις που ακούσθηκαν αμέσως, είναι πέρα για πέρα δικαιολογημένες.
Άς αναλογισθούμε. Το γράψιμο με το χέρι μας είναι άκρως σημαντικό και καθοριστικό, ιδίως στις μικρές ηλικίες, όπου έτσι μόνον βοηθούνται τα παιδιά,  στην ανάπτυξη νοητικών ικανοτήτων. Η διεθνής εκπαιδευτική κοινότης, παρά το γεγονός πώς η τεχνολογία έχει μπεί για τα καλά στην ζωή όλων μας, αλλά και στα σχολεία καταργώντας ως έναν βαθμό τον παραδοσιακό μαυροπίνακα, πρέπει να υπογραμμισθεί με μεγάλα γράμματα, ότι η απουσία της γραφής στα τετράδια, θα ΑΠΟΞΕΝΩΣΕΙ ΠΛΗΡΩΣ τους μαθητές απο τις εικόνες των λέξεων και θα τους προκαλέσει με ...μαθηματική ακρίβεια, ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
Προβλήματα που με την πάροδο του χρόνου θα γίνουν μή επιλύσιμα!
Ειδικοί της εκπαιδεύσεως, τονίζουν πώς η οπτική εικόνα των λέξεων, δεν "ανταλάσσεται" με κανένα πληκτρολόγιο! Είναι η γραπτή  παράσταση της κάθε λέξεως, είναι δηλαδή η "χάραξη" και αποτύπωσή της, στον νού του μαθητού.
Η εικόνα λοιπόν αυτή, ΑΠΟΚΤΑΤΑΙ, ΕΔΡΑΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ μόνον με την συνεχή επαφή με την γλώσσα, σε δύο επίπεδα, πρωτίστως το οπτικό και μετά το ονομαζόμενο 'κιναισθητικό'.
Ήτοι, οι κινήσεις των χεριών για την ενεργοποίηση και τον σχεδιασμό των γραμμάτων, που απεικονίζουν την γραπτή παράσταση εκάστης λέξεως, αλλά και αίσθηση που πηγάζει απο ανωτέρω διαδικασία, αποτελούν ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ γνώσεως της εικόνος, με δύο λόγια του τρόπου γραφής και ορθογραφίας αυτής της λέξεως.
Υπενθυμίζεται ακόμα, πώς πάρα πολλοί άνθρωποι, όταν ερωτώνται απο άλλους, ή από τα παιδιά τους, "πώς γράφεται αυτή η λέξη", το πρώτο που απαντούν είναι, "περίμενε να την γράψω και θα σου πώ"! Αυτό δεν θα μπορούσε να το αλλάξει, δεν θα μπορούσε να το αντικαταστήσει ΚΑΝΕΝΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ!
Συμπερασματικώς, το χειρόγραφο, το τετράδιο, η γραφή ήταν, είναι και θα είναι Α Ν Α Ν Τ Ι Κ Α Τ Α Σ Τ Α Τ Α! Και εν κατακλείδι, η όποια τεχνολογία θα είναι σε θέση να προχωρά παραλλήλως, επικουρικώς και όχι εις βάρος της πλέον δοκιμασμένης πρακτικής, εδώ και αιώνες...

                                                                  "Ιωάννης Καποδίστριας"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...