30.8.14

ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ, ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ! (ΠΟΣΟ "ΕΝΟΧΛΟΥΝΤΑΙ" ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ...)


ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΣΗΜΑ 'ΜΙΝΙ-ΚΟΥΠΕΡ', ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕ! ΤΟ ΞΕΡΑΜΕ ΑΥΤΟ;
Χρήσιμες γνώσεις, που επιβάλλεται ως Έλληνες να γνωρίζουμε. Να έχουμε δηλαδή, ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΙΣΙΑ του ποιοί είμαστε, τί μπορούμε να επιτύχουμε και κυρίως πόσο ΥΨΗΛΑ μπορούμε να φτάσουμε, άν παραμερίσουμε την ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ  - με πάρα πολύ χρήμα! - ΕΞΩΘΕΝ Δ Ι Χ Ο Ν Ο Ι Α ! Προ ολίγων μόλις ημερών, είδαμε στο ιστορικό χρονολόγιο, πώς 55 χρόνια πρίν, τον Αύγουστο του 1959, η κάποτε κραταιά στην Αγγλία εταιρεία, η διάσημη 'British Motor Corporation' παρουσίαζε με υπερηφάνεια το πασίγνωστο σε όλους μας αυτοκίνητο 'Mini Cooper'!




Ο ΕΛΛΗΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ, ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΣ
ΤΟΥ  ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΣΤΟΥ ΄ΜΙΝΙ', ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60. ΓΥΡΩ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΟΙΧΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ
ΑΓΓΛΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ.


ΤΟ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟ 'ΜΙΝΙ', ΙΔΕΑ ΕΝΟΣ
ΛΙΑΝ ΕΦΕΥΡΕΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ!

Δεν υπάρχει σχεδόν κανείς, που να μήν θυμάται απο τα παιδικά του χρόνια εκείνο το τόσο πετυχημένο σε όλη την Ευρώπη μικρό αυτοκίνητο απο την Αγγλία, πάντα σε προσιτή τιμή, που πούλησε εκατομμύρια 'κομμάτια' και ασφαλώς ήταν διάσημο και στην Ελλάδα! Γιατί όμως κάνουμε αναφορά σε ένα έστω γνωστό, αυτοκίνητο, όπως το 'Μίνι';

Ο ΑΛΕΚΟΣ ΙΣΙΓΩΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΡΙΟ.
Μά επειδή, ο σχεδιαστής του ήταν Έλλην! Ο - μετέπειτα - σέρ Άλεκ Ισιγώνης, γεννηθείς στην ελληνικότατη Σμύρνη ΜΑΣ, στις 18 Νοεμβρίου του 1906! Καταγόμενος στην ουσία απο την Πάρο μας, ο παππούς του ήταν ο περίφημος στην κοινωνία της Σμύρνης εργοστασιάρχης Δημοσθένης Ισιγώνης, που είχε βοηθήσει ως εξέχων στέλεχος στην δημιουργία μεγάλου σιδηροδρομικού δικτύου στην (Οθωμανική) Τουρκία, πάντα αγγλικών συμφερόντων, ενώ ο πατέρας του Κωνσταντίνος επίσης γεννηθείς στην Σμύρνη, σπούδασε στην Αγγλία.

Να υπογραμμίσουμε, πώς απο την καταστροφή της Σμύρνης απο τους φανατισμένους Κεμαλικούς τσέτες, γλύτωσε ο μικρός 16ετής Αλέξανδρος με τους γονείς του, λόγω της αγγλικής τους υπηκοότητος, αφού εντεταλμένοι Άγγλοι πεζοναύτες βοήθησαν στην έγκαιρη εκκένωση των υπηκόων τους, προτού "ορμήσουν" οι αιμοδιψείς άτακτοι Τούρκοι στην πόλη. Μεταφέρθηκαν στην Μάλτα και μετά στην Αγγλία όπου ο νεαρός σπούδασε. Χάριν συντομίας της διηγήσεως, ο νεαρός και ευφυέστατος Ισιγώνης, βρήκε σύντομα δουλειά σε μιά σειρά μεγάλων τότε και γνωστών αγγλικών εταιρειών κατασκευής αυτοκινήτων, όπως στην 'Μόρρις', στην 'Ώστεν', στην '΄Αλβις'. 


ΚΑΙ ΤΑ 3 ΜΟΝΤΕΛΛΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΗΣ 'ΩΣΤΕΝ', ΗΤΑΝ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠΝΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ. ΚΑΠΟΤΕ ΤΑ ΒΛΕΠΑΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ ΣΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΪΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ...
Ο τετραπέρατος Ισιγώνης δεν διακρίθηκε αμέσως μόνον στην πρωτοπορειακή σχεδίαση των αμαξωμάτων, αλλά και στην επαναστατική κατασκευή αναρτήσεων, στοιχεία που εντυπωσίασαν τους προϊσταμένους του και του χάρισαν σύντομα εκτίμηση και θαυμασμό. Όταν ολοκλήρωσε το σχέδιο του 'Μίνι', το 1959, ήταν μία πραγματική επανάσταση στον χώρο. Να αναλογισθούμε ότι το μοντέλλο κατασκευαζόταν είτε όπως ξεκίνησε, είτε σε ορισμένες  παραλλαγές, όπως 'στέϊστον βάγκον', ή 'βάν' επαγγελματικής χρήσεως, ή 'κάμπριο', ή αγωνιστικό, συνολικώς πούλησε 5.300.000 μονάδες, τις δεκαετίες που παραγόταν! Εννοείται πώς δεν αρκέσθηκε μόνον στην σχεδίαση του 'Μίνι', αλλά πλήθος άλλων πολύ γνωστών και καλοπουλημένων διεθνώς αγγλικών μοντέλλων, είναι δικές του επινοήσεις. ΤΟΥ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ, "Ο ΕΛΛΗΝ ΘΕΟΣ"!!!
Άφησε κυριολεκτικώς 'εποχή' στην αγγλική αυτοκινητοβιομηχανία!
(Μετά, στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, άρχισε η κατάρρευσή της... Εδώ και χρόνια, σπανίζουν πλέον τα γνησίως αγγλικά αυτοκίνητα, αφού οι περισσότερες 'φίρμες', έχουν πουληθεί σε ξένες εταιρείες.)
Απέθανε το 1988.


Ο ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΕΔΩ, ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΛΑΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΓΕΜΑΤΗ ΑΠΟ ΤΑ
ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΛΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΕΝΑ 'ΡΙΛΕΫ'.
ΕΛΕΓΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ! "ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΩ!"




ΕΝΑ ΑΓΓΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ
 ΕΛΛΗΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ.



"Ιω.Καπ."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...