"ΚΑΤΙ" ΑΛΛΑΞΕ(;) ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ...
(ΚΑΤΑΣΚΟΤΕΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ, ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ! ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ, TO ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΘΕΣΙΟ 'F-16', "ΕΠΕΣΕ" ΠΑΝΩ ΣΕ ΓΑΛΛΙΚΑ... ΝΑΙ, ΕΧΕΙ "ΕΙΔΙΚΗ" ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!
ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ, ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ, ΓΙΑ 'ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΟ' ΣΑΜΠΟΤΑΖ!)
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ – Ο ΠΙΛΟΤΟΣ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΕ, ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ!
(ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΘΕΙ Ο Λ Ο, ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ!
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Ε Ξ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Κ Ω Σ
Σ Ο Β Α Ρ Ο.)
Όπως αναφέρεται (στο ιστολόγιο 'defencenet'), το πόρισμα για την τραγωδία με το διθέσιο 'F-16' της Π.Α. μας στο Αλμπαθέτε, έξη μήνες μετά: Ένα φυλλάδιο οδηγιών (!), η "αιτία" για την συντριβή του διθέσιου Ελληνικού μαχητικού!(;)
Η ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΒΑΣΕΩΣ. |
To πόρισμα της πολυεθνικής επιτροπής, για την τραγωδία του 'F-16' Block 50 «93-1084» της 341 Μοίρας της Π.Α., στην διάρκεια του 'TLP 2015-1' αποδεσμεύθηκε.
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ. |
Στο δυστύχημα της 26ης Ιανουαρίου, έχασαν τη ζωή τους ο σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιό, με σύνολο ωρών πτήσεως 1459, εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας 31 ετών, έγγαμος με ένα γιό και μια κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1128, εκ των οποίων οι 528 σε αεροσκάφη F-16. (Εμπειρότατοι και οι 2 πιλότοι μας, πέραν πάσης αμφιβολίας και στα 'F-16'... Άρα δεν "κολλάει" με τίποτα, το όποιο "λάθος" προσπαθήσουν εκ των υστέρων, ίσως, να τους καταλογήσουν. "I.K.")
Μαζί με τους 2 πιλότους της Π.Α. μας, σκοτώθηκαν ακόμη, ως αποτέλεσμα της συντριβής, 9 Γάλλοι, μέλη της Γαλλικής Πολ. Αεροπορίας (βαρύτατο πλήγμα), ενώ υπήρξαν και αρκετοί τραυματίες.
Η αιτία του δυστυχήματος που συγκλόνισε, όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά και την οικογένεια του ΝΑΤΟ, ήταν πραγματικά ένας γρίφος(...) και εν πολλοίς εξακολουθεί και παραμένει, άν και το πόρισμα φωτίζει πολλές άγνωστες πτυχές του.
Ως βασική αιτία, περιγράφεται η λάθος ρύθμιση των επιφανειών αντισταθμίσεως, που έθεσε το αεροσκάφος εκτός ελεγχόμενης πτήσεως.
Το πόρισμα δεν δίνει ευθύνη στους ηρωικούς πιλότους της Π.Α., αν και αφήνει κάποιες υπόνοιες για μη τήρηση κάποιων διαδικασιών, προ της απογειώσεως, χωρίς όμως να αφορά τους πιλότους τους ίδιους, αλλά«διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από προηγούμενες αποστολές της Π.Α. στις TLP» και που ακολούθησαν και οι άτυχοι πιλότοι, ως όφειλαν να πράξουν.
Πάντα στα αεροπορικά ατυχήματα, δεν υπάρχει ποτέ μία και μόνη αιτία. Πάντα ένα ατύχημα, ή δυστύχημα, είναι συνδυασμός παραγόντων. Έτσι και στο συγκεκριμένο.
Όλα ξεκίνησαν από ένα βιβλιαράκι ή μικρό ντοσιέ το οποίο φέρουν οι πιλότοι μαζί τους μόνο που στην περίπτωση της TLP, αυτά ήταν τρία.
Αποτέλεσμα κάποιο από αυτά και εξ αιτίας του περιορισμένου χώρου στο πιλοτήριο, μετακίνησε κάποιους διακόπτες, που οι πιλότοι δεν μπορούσαν να δούν! (Εδώ καθίστανται πολύ περισσότερο απο αναγκαίο, θα λέγαμε με απόλυτη συνείδηση ΚΟΜΒΙΚΟ και ΚΡΙΣΙΜΟ, να σχολιάσουν άλλοι πιλότοι, άν και κατά πόσο, μπορεί ένα τεχνικό φυλλάδιο, να "έσπρωξε" καίριους διακόπτες, τόσο ώστε να έστειλε στον θάνατο τους 2 Έλληνες πιλότους...)
Το πόρισμα αναφέρει επίσης, ότι η κατασκευάστρια εταιρεία 'Lockheed Martin', δεν έχει φτιάξει το συγκεκριμένο πίνακα ελέγχου με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι αδύνατη η μετακίνηση των διακοπτών ακούσια, ενώ σε άλλα αεροσκάφη, η λάθος ρύθμιση των αντισταθμιστικών διακοπτών, δίνουν προειδοποίηση στον πιλότο, για να ματαιώσει την απογείωση, όχι όμως στο 'F-16'...
Σημασία έχει πως ο πιλότος κυβερνήτης, φορτωμένος με τρία τουλάχιστον 'checklist' και εξ αιτίας του περιορισμένου χώρου του πιλοτήριου, κάποιο από αυτά, ακούμπησε(;) κάποιους διακόπτες(;;;) που δεν έπρεπε να ακουμπήσει, αλλάζοντας την ρύθμιση του 'trim'!
Αποτέλεσμα το αεροσκάφος, να αλλάξει αεροδυναμική συμπεριφορά και να συντριβεί...
Επιπρόσθετα, ο πίνακας ελέγχου, βρίσκεται σε τέτοιο σημείο, που είναι μακριά από το οπτικό πεδίο του χειριστού, για να μπορέσει να δεί την λάθος ρύθμιση.
Το πόρισμα αναφέρει ακόμη, ότι ενδεχομένως ο πιλότος, θα μπορούσε να δει την λάθος ρύθμιση, εάν έκανε τον έλεγχο, πριν την απογείωση στο τέλος του διαδρόμου και όχι στην πίστα.
Αλλά αυτό, όπως αναφέρει, ήταν πάγια διαδικασία της Π.Α., στις TLP και έτσι οι άτυχοι πιλότοι, αν και έκαναν τα πάντα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, εν τούτοις έχασαν τη ζωή τους, σε αυτό το απόλυτα περίεργο, με την έννοια της σπανιότητος, δυστύχημα που εξελιχθηκε σε τραγωδία...
-----------------------------------------------------------
Όσοι τυχόν επιθυμούν να μελετήσουν όλο το πόρισμα, μπορούν στην ανωτέρω αναγραφόμενη ιστοσελίδα, άν και απαιτούνται γνώσεις πιλότου για να γίνουν κατανοητά πλήρως, όλα τα γραφόμενα.
Τώρα, το ζήτημα είναι, "φεύγοντας μακρυά, απο το όποιο πόρισμα", όπως ακριβώς είχαμε ξανά την ευκαιρία, απο αυτήν εδώ την θέση, στην 'Εθνική Εταιρεία', προ εξαμήνου περίπου, να τονίσουμε με έμφαση μάλιστα, ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ, στο τραγικότατο, όσο και πρωτοφανές αυτό συμβάν, αληθινά απίστευτες, αλλά διόλου α π ί θ α ν ε ς...
(Προτού αναφερθούμε στις παραμέτρους αυτές, επιβάλλεται να υπογραμμίσουμε, πώς παρόμοιο συμβάν με μαχητικά αεροσκάφη, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΥΠΑΡΞΕΙ, ούτε έχει καταγραφεί, όπως έγινε στο ισπανικό αεροδρόμιο! Ανεπισήμως, πιλότοι τονίζουν πώς, "αυτά δεν γίνονται"! Δεν "πέφτουν" ποτέ έτσι, στην διαδικασία απογειώσεως, τα αεροσκάφη με τόσο ΕΜΠΕΙΡΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ και μάλιστα, πάνω σε ...πολλά άλλα, με τέτοιο κόστος θανάτων, ενώ έχουν περάσει ΠΡΙΝ κάθε προβλεπόμενο έλεγχο.
"Απλώς", ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΣ, ΟΙ 2 ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΛΟΤΟΙ! Η υπόθεση, έστω με επιφύλαξη, "μυρίζει" απο 1.000 μίλλια, για εξ αποστάσεως ..."εισβολή" στο λογισμικό του αεροσκάφους, μέσω 'τηλεχειρισμού', δηλαδή στην ουσία, ενός λίαν "ευφυούς" - και σατανικού! - 'hacking' και "μετατροπής" του μαχητικού μας, σε ένα κοινό 'drone'!!!
Μήν σπεύσει κανείς επιπόλαια και ανόητα, να χαμογελάσει, όχι μόνον επειδή μιλάμε για 2 τραγικούς Έλληνες νεκρούς πιλότους και 9 Γάλλους, οπότε δεν "χωρούν" γέλωτες, αλλά η τεχνολογία αυτή ΥΠΑΡΧΕΙ και η εξ αποστάσεως "επέμβαση" στο λογισμικό αεροσκαφών ΚΑΙ αυτοκινήτων είναι γεγονός, εδώ και λίγα χρόνια...
Εννοείται στην "διάθεση" και στις δυνατότητες, των "αρμοδίων και πολύ ειδικών υπηρεσιών", αντιλαμβάνεσθε...
Σε προσεχή μας ανάρτηση, θα κάνουμε λόγο, για το πώς "ατύχησε" το 2013, ονομαστός συγγραφέας, δημοσιογράφος και - ενοχλητικότατος - ερευνητής στις ΗΠΑ, με το ολοκαίνουργιο πανάκριβο αυτοκίνητό του! Τον "έστειλαν" να ...καρφωθεί, 'μέρα-μεσημέρι', σε ένα δένδρο!!!
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ! ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΟΥ, ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ. "ΕΡΕΥΝΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ"! ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;)
Παράμετρος 1η."Έπρεπε" να πληγούν εντόνως Ελληνικά συμφέροντα, ήταν (λέγεται επιμόνως) "μήνυμα" για την "κακή αριστερή" πολιτική επιλογή- αλλαγή του εκλογικού σώματος, των τελών Ιανουαρίου, στο πολιτικό σκηνικό των Αθηνών, με έναν, άς πούμε, νεαρό 'Φιντέλ Κάστρο' στην πιό ευαίσθητη μεσογειακή περιοχή...
Παράμετρος 2α."Έπρεπε" να (ξανα-) πληγούν Γαλλικά συμφέροντα, μετά τα (ισλαμικά) κτυπήματα στο Παρίσι, ώστε η χώρα αυτή, όπως και η Ελλάδα, να καταλάβουν "για τα καλά", ότι η αποστασιοποίησή τους, αλλά και οι ενστάσεις τους, κατά των ρωσικών κυρώσεων, θα έχουν σκληρό "κόστος", ακόμα και με νεκρούς! Εξυπακούεται και για παραδειγματισμό, τυχόν άλλων, που μπορεί μετά, να υιοθετούσαν 'φιλορωσική' γραμμή...
Παράμετρος 3η. "Έπρεπε" να παύσει το Παρίσι, να αμφιταλαντεύεται για το άν τελικώς, θα παραδοθούν ή όχι, τα 2 πολύ σημαντικά και μεγάλα ναυτικά σκάφη, τύπου 'Μιστράλ', γαλλικής κατασκευής, στην Μόσχα. Ήδη η εκπαίδευση Ρώσων ναυτών σε γαλλικό ναύασταθμο, είχε "εκνευρίσει" ΑΠΕΡΑΝΤΑ, αρκετούς στο άλλο άκρο του Ατλαντικού...
Παράμετρος 4η. "Έπρεπε" να εισπράξει και η Ισπανία, ένα μήνυμα, μήν τυχόν και επαναλάβει το (απαράδεκτο;) ελληνικό εκλογικό "λάθος", μέσω του κόμματος 'Ποντέμος', "γκρεμίζοντας" τον κάθε (πειθαρχημένο) Ραχόϊ...
Παράμετρος 5η. "Έπρεπε" να εισπράξει και η Ιταλία, 'παράπλευρες απώλειες', (στο ίδιο συμβάν στο ισπανικό αεροδρόμιο) ώστε να μήν βλέπει με καμμία "συμπάθεια", τί τραβά η Ελλάδα τόσο καιρό, ούτε να αιτηθεί εντός Ε.Ε., κάποια διαφορετική μεταχείριση...
Προς το παρόν αυτά. Όσοι διαφωνούν, άς εκφράσουν τις σκέψεις τους. Πρωτίστως όμως, άς ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΘΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΒΑΘΙΑ, για το πώς και πόσο βρώμικα "παίζονται" τα διεθνή γεωπολιτικά παιχνίδια, με τα συμφέροντα των 'μεγάλων', στην Ευρωπαϊκή σκακιέρα, πάνω σε αθώες πλάτες, αδιαφορώντας ΠΛΗΡΩΣ για τις όποιες ανθρώπινες απώλειες.
"Αρκεί να δώσουν με σαφήνεια (και μοναδική θα λέγαμε σκληρότητα!) τα μηνύματά τους"...
"Ι.Κ."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου