Δῆτε τώρα τί εἰδήσεις δίδεται «σῆμα» νὰ ἐξαφανισθοῦν ἀπὸ παντοῦ, μὴ καὶ τὸ ἀντιληφθῆ κανεὶς μέσα στὸν Αὔγουστο!
Ὁ τίτλος γράφει:
«Τσιπάκια ἐντοπισμοῦ ἐνέκρινε ἡ ἀρχὴ προστασίας προσωπικῶν δεδομένων»!
Ἐδόθη, λέει, τὸ πράσινο φῶς ἀπὸ τὴν ἀνωτέρω Ἀρχή, «ὑπὸ ὅρους καὶ προϋποθέσεις», μὲ τὸν ἀριθμὸ ἀποφάσεως 112/2012, «γιὰ τὴν χρῆσι συσκευῶν γεωεντοπισμοῦ, μέσῳ συνδρομῆς, σὲ εὐπαθεῖς ὁμάδες τοῦ πληθυσμοῦ καὶ σὲ ἀνηλίκους»! Τὴν ἄδεια ἐζήτησαν 2 ἑταιρεῖες παροχῆς ὑπηρεσιῶν 24ώρου παρακολουθήσεως, μέσῳ εἰδικοῦ κέντρου, μὲ τὴν καταβολὴ σχετικῆς συνδρομῆς.
Οἱ συσκευὲς αὐτὲς ἀπευθύνονται σὲ ἄτομα μὲ προβλήματα ὑγείας, ἄτομα ἐπιφορτισμένα μὲ τὸ καθῆκον τῆς φροντίδος ἐκείνων, ποὺ ἔχουν τέτοια προβλήματα ὑγείας, καθὼς καὶ στοὺς γονεῖς ἀνηλίκων. Συνοπτικῶς, οἱ ὑπηρεσίες ἐπιτρέπουν στὸν «συνδρομητὴ» νὰ λαμβάνη γνῶσι τῆς γεωγραφικῆς θέσεως αὐτοῦ, ποὺ φοράει τὴν ἐν λόγῳ συσκευή, ἡ ὁποία εἶναι μικροῦ μεγέθους, μπορεῖ νὰ ἔχη μορφὴ κουτιοῦ ἢ ρολογιοῦ, περιλαμβάνει κύκλωμα κινητῆς τηλεφωνίας (GSM), σύστημα γεωγραφικοῦ προσδιορισμοῦ θέσεως (GPS) καὶ κουμπὶ πανικοῦ. (Μὲ δύο λόγια, ὁ Μεγάλος Ἀδελφὸς σὲ ὅλη του τὴν ἔκτασι!).
Ὅπως ἐπισημαίνει ἡ Ἀρχὴ στὸ σκεπτικό της, στὴν περίπτωσι τῶν συσκευῶν γεωεντοπισμοῦ, «σκοπὸς τῆς ἐπεξεργασίας τῶν προσωπικῶν δεδομένων τῶν φερόντων, εἶναι ἡ ἀτομική τους(;) ἀσφάλεια (...) καὶ ἡ παροχὴ ὑπηρεσιῶν σὲ περίπτωσι ἐκτάκτου ἀνάγκης. Ἡ ἐπεξεργασία δεδομένων περιλαμβάνει δεδομένα προσωπικοῦ χαρακτῆρος τοῦ φέροντος, ὅπως δεδομένα γεωεντοπισμοῦ, «δημογραφικὰ» δεδομένα ἀλλὰ καὶ εὐαίσθητα δεδομένα».
Ὡστόσο, τονίζει ἡ Ἀρχὴ στὴν ἀπόφασί της, στὴν περίπτωσι ποὺ ὁ φέρων τὴν συσκευὴ γεωεντοπισμοῦ καὶ ὁ συνδρομητής, εἶναι διαφορετικὰ πρόσωπα, «τότε θὰ πρέπη ὁ φέρων νὰ ἔχη προηγουμένως ἐνημερωθῆ καὶ συγκατατεθῆ ὡς πρὸς τὴν ἐπεξεργασία τῶν προσωπικῶν του δεδομένων. Γιὰ τὰ εὐαίσθητα προσωπικὰ δεδομένα θὰ πρέπη νὰ ὑπάρχη ἡ ἔγγραφη συγκατάθεσις τοῦ φέροντος. Στὶς περιπτώσεις, κατὰ τὶς ὁποῖες ὁ φέρων εἶναι ἐνήλικος καὶ στερεῖται δικαιοπρακτικῆς ἱκανότητος, τότε ἡ συγκατάθεσις γιὰ τὴν ἐπεξεργασία τῶν προσωπικῶν του δεδομένων δίδεται ἐγγράφως ἀπὸ τὸν δικαστικὸ συμπαραστάτη. Στὶς περιπτώσεις, κατὰ τὶς ὁποῖες ὁ φέρων εἶναι ἀνήλικος, τότε ἀπαιτεῖται ἡ συγκατάθεσις τῶν ἀσκούντων τὴν γονικὴ μέριμνα τοῦ ἀνηλίκου».
Ἰδιαίτερη ἀναφορὰ κάνει ἡ Ἀρχὴ στὶς περιπτώσεις τῶν ἀνηλίκων, ἐπικαλουμένη τὸ ἄρθρο 16 τῆς Συμβάσεως τῶν Η.Ε. γιὰ τὰ Δικαιώματα τοῦ Παιδιοῦ, σημειώνοντας, ὅτι τὰ παιδιὰ θὰ πρέπει νὰ συμμετέχουν στὴν ἀπόφασι γιὰ τὴν χρῆσι μιᾶς τέτοιας ὑπηρεσίας. Συγκεκριμένα, ὅπως σημειώνεται στὴν ἀπόφασι, ἒφ' ὅσον τὸ ἐπίπεδο ὡριμότητος τοῦ παιδιοῦ εἶναι ἐπαρκῶς ὑψηλό (ἄνω τῶν 14 ἐτῶν), ἐνδείκνυται, πέραν τῆς συγκαταθέσεως τῶν γονέων, νὰ ληφθῆ καὶ νὰ ἐκτιμηθῆ ἡ γνώμη τοῦ ἀνηλίκου ὡς πρὸς τὴν χρησιμοποίησι ἢ μὴ τῆς συσκευῆς.
Ἰδιαίτερη ἀναφορὰ κάνει ἡ Ἀρχὴ στὶς περιπτώσεις τῶν ἀνηλίκων, ἐπικαλουμένη τὸ ἄρθρο 16 τῆς Συμβάσεως τῶν Η.Ε. γιὰ τὰ Δικαιώματα τοῦ Παιδιοῦ, σημειώνοντας, ὅτι τὰ παιδιὰ θὰ πρέπει νὰ συμμετέχουν στὴν ἀπόφασι γιὰ τὴν χρῆσι μιᾶς τέτοιας ὑπηρεσίας. Συγκεκριμένα, ὅπως σημειώνεται στὴν ἀπόφασι, ἒφ' ὅσον τὸ ἐπίπεδο ὡριμότητος τοῦ παιδιοῦ εἶναι ἐπαρκῶς ὑψηλό (ἄνω τῶν 14 ἐτῶν), ἐνδείκνυται, πέραν τῆς συγκαταθέσεως τῶν γονέων, νὰ ληφθῆ καὶ νὰ ἐκτιμηθῆ ἡ γνώμη τοῦ ἀνηλίκου ὡς πρὸς τὴν χρησιμοποίησι ἢ μὴ τῆς συσκευῆς.
Ἕνας μέλος τῆς Ἀρχῆς μειοψήφησε, καθὼς εἶχε τὴν ἄποψι, ὅτι ἡ χρῆσις σὲ ἀνηλίκους τέτοιων συσκευῶν, θὰ πρέπη νὰ ἐπιτραπῆ μόνον γιὰ λόγους ὑγείας. Τὴν ἴδια στιγμή, οἱ ἑταιρεῖες θὰ πρέπη νὰ λαμβάνουν ὅλα τὰ κατάλληλα ὀργανωτικὰ καὶ τεχνικὰ μέτρα γιὰ τὴν ἀσφάλεια τῶν εὐαίσθητων προσωπικῶν δεδομένων (Ἂν χαλάση ἢ τυχὸν ἀπωλεσθῆ αὐτὸ τὸ σύστημα ἢ βραχιόλι ἢ ρολόϊ, τί θὰ γίνεται; Θὰ τὸ «τοποθετοῦν» κάπου «ἀλλοῦ»; Καὶ ποῦ; Μήπως ἐντός μας; Ὁ Μεγαλοδύναμος νὰ μὴν ἐπιτρέψη ποτέ!)
Εἴδατε, διαβάσατε ἢ ἀκούσατε Αὐγουστιάτικα τίποτε «καταγγελίες», «ἀντιρρήσεις», σχόλια, διαμαρτυρίες, φασαρίες, ἀνακοινώσεις;
Μήπως τοποθετήθηκαν τά... κόμματα;
Μήπως ἐξέδωσε ἀνακοίνωσι ἡ... Ἱερὰ Σύνοδος;
Μήπως τίποτε καθηγητὲς τοῦ Πανεπιστημίου, τίποτε Ἀκαδημαϊκοί (...«Ἀθάνατοι»), κάποιο Ἵδρυμα, κάποια Σύγκλητος;
Ἄκρα τοῦ τάφου σιωπή!
«Ἰωάννης Καποδίστριας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου