3.6.13

ΕΡΩΤΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(Ἐδημοσιεύθη εἰς τὸ φύλλον τῆς 7ης Ἰουνίου, τῆς ἐφημερίδος «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ»)

ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Σολωμοῦ 62, 10432 Ἀθῆναι
Τηλέφωνον/Τηλεομοιότυπον: 210-524.55.80
Ἠλεκτρονικὴ διεύθυνσις: ethneter@otenet.gr
Ἱστοσελίς: http://ethniki-eteria.blogspot.gr

Ἐν Ἀθήναις, τῇ 29ῃ Μαΐου 2013

Πρὸς τὸν κ. Ὑπουργὸ Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων


Θέμα: Ἐπιτακτικὴ ἡ ἀνάγκη διασώσεως τῆς γλώσσης μας


Δυναμώνουν καὶ πληθαίνουν τὸ τελευταῖο διάστημα, ὁλοένα καὶ περισσότερο, οἱ φωνὲς τῶν ἐνεργῶν πολιτῶν, ἀνεξαρτήτως ἰδεολογίας καὶ πολιτικῶν πεποιθήσεων, γιὰ τὸν συνεχιζόμενο εὐτελισμὸ τῆς γλώσσης τῶν γλωσσῶν, τῆς ἑλληνικῆς. Ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Πανεπιστημιακὰ Ἱδρύματα, πνευματικοὶ φορεῖς, ἄνθρωποι τῶν γραμμάτων ἀλλὰ καὶ ἀνησυχοῦντες πολῖτες, ἔχουν κατὰ καιροὺς ἐκφράσει τὴν ἀνάγκη λήψεως δραστικῶν μέτρων γιὰ τὴν προστασία της.
Τὸ Σύνταγμα τοῦ 1952, διὰ τοῦ ἄρθρου του 107, προέβλεπε ὅτι: «Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ κράτους εἶναι ἐκείνη στὴν ὁποία συντάσσεται τὸ Πολίτευμα καὶ τῆς Ἑλληνικῆς Νομοθεσίας τὰ κείμενα. Πᾶσα πρὸς παραφθορὰν αὐτῆς ἐπέμβασις ἀπαγορεύεται». Παραδόξως, στὸ Σύνταγμα τοῦ 1975, τὸ συγκεκριμένο ἄρθρο ἔχει ἀπαλειφθῆ, ἀφήνοντας οὐσιαστικῶς τὴν γλῶσσα ἀπροστάτευτη σὲ κάθε μελλοντικὴ ἐπέμβασι. Καὶ ὅπως διεφάνη ἀργότερα, ἡ ἀνωτέρω παράλειψις, κάθε ἄλλο παρὰ τυχαία ἦταν.
Πράγματι, κατὰ τὴν τριακονταοκταετία ποὺ ἐπηκολούθησε, δι’ ἀλλεπαλλήλων μεταρρυθμίσεων, ὅπως αὐτῆς τῆς καταργήσεως τῆς καθαρευούσης -ἡ ὁποία συνεβίωνε ἁρμονικῶς μὲ τὴν γνησία δημοτική- καὶ ἐν συνεχείᾳ τῆς πραξικοπηματικῆς ἐπιβολῆς τοῦ ἀπνευματίστου (κυριολεκτικῶς καὶ μεταφορικῶς) «μονοτονικοῦ συστήματος» στὴν Ἐκπαίδευσι καὶ στὴν Δημοσία Διοίκησι, συνετελέσθη τὸ μεγαλύτερο ἔγκλημα στὴν ἱστορία τῆς γλώσσης μας. Τὸ τελειότερο ἐργαλεῖο τοῦ ἀνθρωπίνου νοός, ὅπως ἀπεκλήθη κατὰ τὸ παρελθὸν ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα, μεταλλάχθηκε βαθμηδὸν στὸ σημερινὸ γλωσσικὸ ἰδίωμα-ἔκτρωμα, τὸ ὁποῖο ἀπορρίπτει τὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία, καταργεῖ τοὺς γραμματικοὺς κανόνες, ἀφανίζει τὶς προθέσεις, ἀγνοεῖ τὴν δοτικὴ πτῶσι καὶ τὴν τρίτη κλίσι, ἀποδομεῖ τὴν ἐτυμολογία καὶ ὁδηγεῖ μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια στὴν λατινοποίησί της.
Τὶς τραγικὲς συνέπειες αὐτῆς τῆς ἀφρόνου ἐκπαιδευτικῆς πολιτικῆς ὑφίστανται οἱ καταδικασμένες σὲ γλωσσικὴ καὶ πνευματικὴ ἀναπηρία νεώτερες γενεές, ὅπως κατέδειξαν πολλαπλές, ἐμπεριστατωμένες, ἀδιαμφισβήτητες ἐπιστημονικὲς ἔρευνες.

Ἐρωτᾶσθε:
  1. Συμμερίζεσθε τὴν ἄποψι ὅσων ἀνησυχοῦν καὶ θλίβονται γιὰ τὴν συντελεσθεῖσα καὶ τὴν συνεχιζομένη -πέραν κάθε ἀμφισβητήσεως- καταστροφὴ τῆς γλώσσης μας, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ θεμελιακὸ στοιχεῖο τοῦ πολιτισμοῦ μας καὶ προϋπόθεσι γιὰ τὴν ἐπιβίωσί μας ὡς Ἔθνους, καὶ τί προτίθεσθε νὰ πράξετε προκειμένου νὰ ἐπανέλθη αὐτὴ στὴν προτέρα ὑγιῆ μορφή της;
  2. Ποιά μέτρα πρόκειται νὰ λάβετε γιὰ τὴν προστασία της, καθ’ ὅν χρόνον αὐτὴ δὲν ἐξασφαλίζεται πλέον ἀπὸ τὸ ἰσχῦον Σύνταγμα;
Διεύθυνσις Ἐθνικῆς Παιδείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...