30.7.15

Ο ΕΛΛΗΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ, ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ 'ΚΟΤΣΙΑ', ΑΛΛΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ"... ("Προσπερνώντας τις όποιες οδηγίες"...)


ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ 'ΕΤΣΙ' ΓΡΑΦΟΥΝ    Ι  Σ  Τ  Ο  Ρ  Ι  Α !


(ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΟΛΥ ΛΥΠΗΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ, ΟΤΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ, ΤΟ 1974, ΠΑΡΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ... Στην παρούσα ανάρτηση, θα σας παρουσιάσουμε, πώς ένας λαμπρός αξιωματικός (του Πολεμικού Ναυτικού), που έχει τα ...άντερα, παίρνει τις κατάλληλες "πρωτοβουλίες", "προσπερνώντας" ανούσιες, ή απαράδεκτες "οδηγίες" απο τα "ψηλά", αλλάζοντας ίσως την πορεία ενός πολέμου! Και όλα αυτά, με πολύ μικρά 'μέσα'...)
(στοιχεία απο το ιστολόγιο 'hellasforce'. Για την αντιγραφή "Ιω.Καπ.")

Ο ΗΡΩΑΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ.
ΕΚΑΝΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ  "ΘΑΥΜΑ", ΜΕ ΔΥΟ ΜΟΝΟΝ ΠΥΡΟΒΟΛΑ!!!

Το αρματαγωγό «Λέσβος» καθελκύστηκε το 1942, ως USS «Boone County». Ήταν ένα αρματαγωγό τύπου 'LST 1' (Landing Ship Tanks = πλοίο αποβιβάσεως αρμάτων). Το σκάφος είχε εκτόπισμα, με πλήρες φορτίο, περί τους 4.000 τόννους. Είχε μήκος 100 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα μόλις 12 κόμβων. Ήταν οπλισμένο με δίδυμα αντιαεροπορικά πυροβόλα 'Bofors' των 40 χλστ.

Στην Ελλάδα εδόθη το 1960 και ονομάστηκε «Λέσβος» ('L-172'). To 1974 κυβερνήτης του, ήταν ο πλωτάρχης Ελευθέριος Χανδρινός. 

Στις 13 Ιουλίου 1974 απέπλευσε από το μικρό λιμανάκι των Κεχριών, με προορισμό την Κύπρο. Έφτασε στην Κύπρο και αφού αποβίβασε μια δύναμη αντικαταστατών των ανδρών της 'ΕΛΔΥΚ', που υπηρετούσαν στο νησί, απέπλευσε από την Κύπρο στις 19 Ιουλίου, το απόγευμα, μεταφέροντας 450 άνδρες, που είχαν ολοκληρώσει την υπηρεσία τους στην ΕΛΔΥΚ και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα.

Το πρωί της 20ης Ιουλίου βρήκε το ελληνικό πλοίο, να πλέει νοτίως της Λεμεσσού. Εκεί ο πλοίαρχός του, πλωτάρχης τότε, Ελευθέριος Χανδρινός, έλαβε σήμα, που τον ενημέρωνε για την τουρκική απόβαση και τον διέταζε να αποβιβάσει τους άντρες που μετέφερε στη Λεμεσσό, αρχικά και κατόπιν στην Πάφο. Αμέσως το «Λέσβος» έπλευσε προς την Πάφο και αποβίβασε τους άντρες. 

KOCATEPE

'KOCATEPE'

Ο πλωτάρχης Χανδρινός όμως,  ΔΕΝ αρκέστηκε σε αυτό, αλλά παρέμεινε στην περιοχή και με τα πυροβόλα του πλοίου –αντιαεροπορικά Μπόφορς των 40 χλστ.– άρχισε να σαρώνει τις θέσεις των Τουρκοκυπρίων!
Βάλλοντας σχεδόν 1.000 βλήματα, υποχρέωσε δύο τάγματα Τουρκοκυπρίων να υψώσουν λευκή σημαία!!!

Με την υποστήριξη του «Λέσβος», οι ελληνικές δυνάμεις υπερίσχυσαν άμεσα και οι Τουρκοκύπριοι άρχισαν να παραδίδονται κατά δεκάδες! Αμέσως μετά ο Χανδρινός, απέπλευσε με πορεία νοτίως, προς την Αίγυπτο, για να παραπλανήσει τους Τούρκους που, λογικά, θα τον αναζητούσαν προς τα βορειοδυτικά...

Καθώς το «Λέσβος» απομακρυνόταν, οι Τούρκοι είχαν πάθει κρίση πανικού, κάνοντας λόγο για την ύπαρξη ελληνικής νηοπομπής, με εννέα μεταγωγικά και πέντε συνοδά πολεμικά, που έπλεε, μεταφέροντας ενισχύσεις, προς την Κύπρο. 



Αμέσως τρία αντιτορπιλλικά που υποστήριζαν τις αποβατικές τουρκικές δυνάμεις, τα «Kocatepe», «Adatepe» και «Fevzi Cakmak», στάλθηκαν να ερευνήσουν για ελληνικά πλοία. Η σύγχυση ήταν μεγάλη και παράλληλα με το ναυτικό, στάλθηκε και η τουρκική αεροπορία. Τουρκικά μαχητικά 'F-104G' και 'F-100' εντόπισαν τα τρία, αμερικανικής κατασκευής αντιτορπιλικά, κλάσης Gearing (μετατροπής Fram I και Fram II), ίδια, εξωτερικά, με τα αντίστοιχα ελληνικά, τα οποία θεώρησαν ελληνικά και τους επιτέθηκαν! Τα τουρκικά πλοία κατάλαβαν, ότι τα αεροσκάφη ήταν τουρκικά προσπάθησαν να ειδοποιήσουν.

Όμως οι Τούρκοι πιλότοι θεώρησαν, πως το γεγονός ότι από τον ασύρματο του, μιλούσαν στα τουρκικά και ότι τα σκάφη έφεραν, εμφανώς, την τουρκική σημαία, ήταν τέχνασμα των Ελλήνων για να τους παραπλανήσουν!...

Oι πιλότοι έλεγαν: “Άκου τι ωραία τουρκικά μιλάει…”. Τα αεροσκάφη συνέχισαν τις επιθέσεις…('ΜΙΑ ΖΩΗ', ΣΤΟΝ...ΓΑΜΟ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ, ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΔΕΣ! ΜΗΠΩΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ, ΔΕΝ ...ΚΤΥΠΗΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΣΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΤΑΓΜΑ; ΡΕ, ΤΑ ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΑΥΤΑ; ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΩΝ ΤΟΤΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ!

Η εγκατάλειψη πλοίου, έγινε στις 16.15. "Ευτυχώς" τα τουρκικά αεροσκάφη, δεν πολυβόλησαν το προσωπικό. Το α΄Αντιτορπιλλικό, βυθίστηκε στις 22.00 περίπου! Από τους επιβαίνοντες 16 Αξκους, ήσαν νεκροί οι 13(!), ήτοι το 81% και από τους 273 του πληρώματος, ήσαν νεκροί οι 51, ήτοι το 19%! Δεν έχει γίνει γνωστός, ο ακριβής αριθμός απωλειών, των άλλων 2 Αντιτορπιλικών...

Έτσι επιτέθηκαν... Όταν τελικά κατάλαβαν το λάθος, ήταν αργά. Το «Kocatepe» ήταν ένα φλεγόμενο κουφάρι, που σύντομα βυθίστηκε, ενώ και τα άλλα δύο πλοία είχαν υποστεί πολύ σοβαρές ζημιές. Οι απώλειες σε άνδρες, ήταν επίσης βαριές. Από τα αντιαεροπορικά πυρά των πλοίων, τα οποία απάντησαν στις επιθέσεις που δέχονταν, τελικώς, επλήγησαν πέντε τουρκικά μαχητικά, ένα εκ των οποίων κατέπεσε!!!

Μέχρι σήμερα, πάντως, οι Τούρκοι "επιμένουν", ότι υπήρξε πράγματι ελληνική νηοπομπή, η οποία «αναχαιτίστηκε με τη θυσία» του Τουρκικού ναυτικού! (Ανέκαθεν οι μπουνταλάδες, ήταν για γέλια! Μιλάμε για ακράτητα γέλια!)




Όσον αφορά των ήρωα πλωτάρχη Ελ. Χανδρινό, το κατόρθωμα του, ΔΕΝ αναγνωρίστηκε(!) επισήμως, διότι η Ελλάδα, μέχρι πολύ πρόσφατα, αρνούνταν να παραδεχτεί πως το 1974 πολέμησε με την Τουρκία. Ο αντιναύαρχος, πλέον, Χανδρινός στάλθηκε, αργότερα, ως στρατιωτικός ακόλουθος στην Τουρκία. Το 1986, υπήρξε θύμα, ενός αρκετά περίεργου(...) τροχαίου ατυχήματος, κοντά στην Κομοτηνή....
Με μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να αναρρώσει, αλλά πέθανε, το 1994.

Ως συνήθως η Ελλάδα, τρώει τα παιδιά της...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...